5 پیش بینی برای سال ۲۰۱۶ که هر بازاریابی باید بداند!
در سالی که گذشت شاهد یک رشد اساسی در صنعت فروش بودیم که این امر با توسعهی ابزارهای فروش متمرکز بر تکنولوژی، حاصل شده است. بنابراین سال ۲۰۱۶ نیز یک سال بسیار مهم در حوزه بازاریابی و فروش به حساب میآید. در این مطلب به ۵ پیش بینی مهم بازاریابی و فروش برای سال جدید از دید کارشناسان این حوزه میپردازیم.
۱- هجوم اتوماسیون بازاریابی
تکنولوژی و شرکتهای پیشرو، تکنولوژی های فروش و بازاریابی را به شکل بی سابقهای توسعه خواهند داد. امسال سالی خواهد بود که شخصی سازی به عنوان یک اصل در بازاریابی پذیرفته شده و مورد تمرین و استفاده قرار میگیرد.شخصی سازی را میتوان به عنوان یک مزیت هم در بازاریابی و هم در فروش مورد استفاده قرار داد. شخصی سازی در فروش به معنی ارائه دادههای مورد نظر به مخاطبان هدف و هدایت آنها به سمت محصول از طریق تکنولوژی و مکالمات شخصی میباشد.
۲- تنزل کاربرد ایمیلهای اتوماتیک در فروش
پیش بینی میشود که نرخ باز شدن ایمیلهای اتوماتیک بازاریابی، کاهش پیدا کند. با توجه به سرریز شدن محتوا که امروزه به واسطهی تکنولوژی با آن مواجه هستیم، صنعت فروش بسیار تحت تاثیر قرار خواهد گرفت. بنابراین پیامهای شخصی سازی نشده و عمومی، موثر و کارا نخواهند بود، زیرا اینگونه ایمیلها به راحتی توسط کاربران حذف خواهند شد. ایمیلهای بازاریابی جنبهی شخصی ندارند و در عصر حاضر مشتریان مایلند که در سطوح شخصی مورد توجه قرار بگیرند. بازاریابان بایستی در انتخاب راههایی که با مخاطبان هدف خود ارتباط برقرار میکنند، هوشمندانه عمل کنند. امسال سالی خواهد بود که در آن بازاریابان پیشرو به ابداع استراتژیهای خلاقانه و جدیدی برای برقراری ارتباط با مخاطبانشان دست خواهند زد.
۳- افزایش میزان مکالمات تلفنی در مقابل کاهش نرخ باز شدن ایمیل
در حدود ۱۳۰ سال گذشته، تلفن مهمترین وسیلهی برقراری ارتباط بوده است و کماکان جایگاه مهمی خواهد داشت. برخلاف ایمیل، مکالمات تلفنی بیشتر جنبهی شخصی دارند. مشتریان در فرآیند خرید، به روابط مورد اعتماد نیاز دارند و تلفن یکی از بهترین راههای حاصل شدن این نوع ارتباط میباشد. در سال ۲۰۱۶، بازاریابان به استفاده مجدد از این ابزار آزمایش شده و مورد اعتماد، روی خواهند آورد.
۴- مدیریت ارتباط محصول به عنوان یک عامل مهم در مدیریت ارتباط با مشتری
بعضی چیزها وقتی همزمان مورد استفاده قرار میگیرند، بهتر کار میکنند و بازدهی بیشتری دارند. یک مثال از این موضوع در بازاریابی، مدیریت ارتباط محصول (PRM) و مدیریت ارتباط با مشتری (CRM) است. بازاریابان تا کنون نتوانستند به گونهای از تکنولوژی بهره بگیرند که این دو با یکدیگر همسو شده و منجر به افزایش کارایی در هدایت مشتریان شود، اما پیش بینی میشود که در سال جدید دادههایی که از PRM حاصل میشوند، CRM را به سوی یک فرآیند جامع و کارا هدایت کند.
۵- تنزل جایگاه کمپانیهای بزرگی که خلاقیت کمتری دارند
مدیران عامل و مدیران بازاریابی که کارمندان خود را به ابداع و فکر بر روی شیوههای خلاقانه در بازاریابی تشویق نمیکنند، موقعیت کمپانی خود را به خطر میاندازند. امروزه ابزارهای جدیدی برای بلاک کردن و نادیده گرفتن پیامهای تبلیغاتی و بازاریابی در اختیار مصرف کنندگان قرار گرفته است، بنابراین بازاریابان بایستی همیشه به فکر ابداع راههای جدید و خلاقانهای باشند که به وسیلهی آن صدای خود را به گوش مخاطبان هدفشانبرسانند. شخصی سازی نیازمند خلاقیت است. پس در سال ۲۰۱۶ این موضوع را نادیده نگیرید!
اکنون زمان آن فرارسیده که برنامههای خود را برای سال جدید مجدداً ارزیابی کنید. برنامههایی که میخواهید به آنها ادامه دهید را انتخاب کنید و همچنین برنامههایی که باید کنار گذاشته شوند را نیز مشخص کنید و با نگاهی رو به جلو در مسیر آینده قدم بردارید.
آلبالو آسپرین را بی اعتبار می کند
محلول ضدعفونی کننده خانگی پاک تک، قاتل شگفت انگیز ویروس ها و باکتری ها
بازاریابی ,سال ,شخصی ,ارتباط ,یک ,مورد ,شخصی سازی ,را به ,خود را ,پیش بینی ,مدیریت ارتباط ,مدیریت ارتباط محصول
درباره این سایت